کلاس آموزش آواز در تهران

ساخت وبلاگ
تار نوازی از تبار یهودمی گویند موسی (ع) نزد کاهنان مصری تعلیم موسیقی دیده بود. شاید به همین خاطر است که قوم یهود، از قدیمی ترین قوم های داریا آوانگاری موسیقی هستند و می گویند که قدیمی ترین شیوه های موسیقایی در سنت یهود است. در سال 1976 تعدادی از استاید موسیقی شناسی دانشگاه موسیقی بنجامین با همکاری باستان شناسان مرکز تحقیقاتی U.L.I.B طی پژوهش های باستان شناسی و تحقیقاتی در سال 1976، مقاله ای انتشار دادند و عمر پیدایش موسیقی یهود و بین اسراییل را در حدود 4800 سال تخمین زدند، با این وجود بدیهی است که این قوم در موسیقی ایران نیز تاثیراتی بسیار محسوس داشته اند و تعدادی از بزرگ ترین چهره های موسیقایی ایران، یهودی اند، آن قدر که می گویند برای اولین بار یهودیان «چهارگاه» را روی سرودی ساخته و برای شکرگزاری به کوروش تقدیم کرده اند.در سده های اخیر، بسیاری از تصنیف خوانان و ضربی خوانان در کوچه و بازار می نواختند و همین تصانیف استادان موسیقی سنتی ایران را نیز تحت تاثیر قرار داد. می گویند «علی اکبر شیدا»، نصنیف ساز بزرگ موسیقی ایرانی نیز که تصنیف را به فرم موسیقی ردیفی نزدیک کرد، تحت تاثیر همین گروه دل به دختری کلیمی سپرده و برای او تصنیف های زیبایی ساخت، اما موسیقی دانانی بودند چون «داوود شیرازی» که استاد ردیف بود و پسرش «اسماعیل شیرازی» استاد بزرگ تار، «یحیی زرپنجه» (هارون جزاسند) نیز دیگ کلاس آموزش آواز در تهران...
ما را در سایت کلاس آموزش آواز در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : tune-tehranclasso بازدید : 78 تاريخ : يکشنبه 15 بهمن 1396 ساعت: 2:42

انواع صداهای انسان از لحاظ جنسیت و وسعتچنانچه میدانیم صدای انسان که کانون تولید آن حنجره (که خود یک نوع آلت موسیقی است و بنا به گفته فارابی، حنجره اکمل ترین سازهاست)است، بر اساس قوانین و اصول موسیقی ‌« آواز » نامیده می شود.صوتی که به آن آواز گفته می شود بصورت اصولی در افرادی دیده میشود که دوره ی تعلیمات آوازرا گذرانده باشند که عدّه این افراد بسیار کم و انگشت شمار می باشد. ولی بصورت غیر اصولی و تربیت نشده در اکثر افراد ( قریب به اتفاق ) وجود دارد و کمتر کسی یافت می شود که در دوران عمر خود هیچوقت زمزمه ای با خود نکرده باشد و یا بیتی را با آواز نخوانده باشد. پس می توان گفت که به علّت داشتن صوت و قدرت تولید صدا ، همه ی انسانها خواننده اند با این تفاوت که یکی بد می خواند و دیگری صوتی خوشایند دارد ، ولی در مجموع همه از صوت خود اگر چه نا خوشایند باشد، لـذت می برند.---------------------------------------------------در موسیقی ایرانی تاکنون دو نوع صدا مرسوم بوده «1- صدای مردان 2- صدای زنان» که هرکدام از این صداها بر روی ساز بترتیب با اصطلاح مایه ی راست کوک و چپ کوک مشخص می شوند.انواع صداهای انسان از لحاظ جنسیّت و وسعت : 1- صوت زنان و بچّه ها -2- صوت مردان ---------------------------------------------------تقسیم بندی اصوات زنان و بچّه ها از لحاظ وسعت و جنسیّت : ------------------------------- کلاس آموزش آواز در تهران...
ما را در سایت کلاس آموزش آواز در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : tune-tehranclasso بازدید : 60 تاريخ : يکشنبه 15 بهمن 1396 ساعت: 2:42

توضیحاتی درباره نت شاهد نت متغیر و نت ایستنت شاهد :در موسیقی ایرانی، نت شاهد، نتی است که در گردش ملودی، بیشتر از دیگر صداها به گوش می‌رسد. این نت در مرکز ملودی واقع می‌شود، و به عبارتی ملودی بر محور آن بسط و گسترش می‌یابد.نت‌هایی که در اطراف نت شاهد قرار دارند به نت شاهد تمایل دارند، و با نزدیک‌تر شدن به نت شاهد، این میل به نتِ شاهد بیشتر می‌شود. به اصطلاح می‌توان گفت نت شاهد نت‌های اطرافش را به خودش جذب می‌کند.نت ایست :در موسیقی ایرانی نت ایست یا خاتمه، نتی است کهملودی روی آن ختم می‌شود. نت ایست در بیشتر دستگاه‌هاو گوشه‌ها، با نت شاهدِ آن دستگاه یا گوشه یکی است، اما در برخی، این دو نت با هم تفاوت دارند.نت متغیر :در موسیقی ایرانی نت متغیر نتی است که صورت طبیعیِ خود را — در بیشتر مواقع در حدود ربع پرده — به صورت موقت تغییر می‌دهد.به طور مثال در آواز دشتی «می»، نت «سی» اگر پیش از نت «لا» نواخته شود، به نت «سی کرن» تبدیل می‌شود کلاس آموزش آواز در تهران...
ما را در سایت کلاس آموزش آواز در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : tune-tehranclasso بازدید : 61 تاريخ : يکشنبه 15 بهمن 1396 ساعت: 2:42